Dzień 4 – Konkurs językowe wyzwanie
Przed nami 4 dzień wyzwania językowego! Dzisiaj skupimy się na przymiotnikach a konkretnie na przeciwieństwach.
Jeśli dane słówko lub wyrażenie będzie niejasne polecamy sprawdzić w słowniku: https://www.diki.pl/.
Zadanie możecie zrobić na dowolnej kartce (z bloku lub z zeszytu) Następnie przesyłacie skan zadania na e-maila: lektor@professionalenglish.com.p.
Lub dostarczacie po feriach zimowych swojemu lektorowi.
Prosimy o wybranie odpowiedniego poziomu języka (z lewej strony) i odpowiedzenie na zadania. Uwaga poziom języka ucznia odpowiada poziomowi książki BIG ENGLISH w naszej szkole językowej.
Proszę również zwrócić uwagę na to by każda przesyłana strona była podpisana.
Dziękujemy i życzymy powodzenia!
Poziom Starter
Dla sześciolatków i uczniów klasy I polecamy obejrzeć powyższy film.
Prosimy o kilkukrotne posłuchanie jej, by dzieciom utrwaliły się następujące przymiotniki:
Big- small
Short – long
Hot- cold
Weak – strong
Heavy-light
Left – right
Happy – sad
Good – bad
Następnie zadaniem uczniów jest wypełnieni karty pracy. Podpisanie (po linii) przeciwstawnych słówek.
Poziom 1
Proszę obejrzeć powyższy film.
Następnie prosimy o wypełnienie dwóch kart pracy.
Poziom I – dzień 4 – karta pracy 1
Poziom I – dzień 4 – karta pracy 2
Powodzenia!
Poziom 2 i 3
Następnie proszę na kartce wynotować wszystkie przeciwstawne pary i z 8 wybranymi przymiotnikami ułożyć po 1 zdaniu.
Drugie zadanie polega na wydrukowaniu karty pracy nr 1. Znajdują się tam różne przymiotniki które należy dobrać w przeciwstawne pary.
Uwaga! Jeśli wydrukujecie karty na grubszej kartce, możecie je wykorzystać jako świetną grę:).
Karty należy rozłożyć na stole odwrotną stroną do góry. Uczestnicy gry kolejno odkrywają po dwie karty w celu znalezienia pasujących do siebie par przymiotników o przeciwstawnym znaczeniu. Gracz, któremu uda się skompletować parę, zabiera ją, a jeżeli próba skończy się niepowodzeniem, odkłada karty na to samo miejsce. Zabawa toczy się do momentu odnalezienia wszystkich par. Wygrywa gracz, który zbierze największą ilość par.
Poziom II i III – Dzień 4 – Karta pracy 1
Powodzenia!