Jak prowadzone są lekcje?
Głównym celem lekcji jest rozwijanie kompetencji komunikatywnej, dlatego też zajęcia często przyjmują formę: pracy w parach lub grupach wymagającej negocjacji i kooperacji między uczniami; zadań wymagających płynności mówienia, odgrywania ról, podczas których uczniowie ćwiczą i rozwijają funkcje językowe. Nauczyciel ma za zadanie stworzyć jak najwięcej sytuacji do porozumiewania się. Stąd na naszych lekcjach różnorodność dialogów, dyskusje prowadzone w parach i małych grupach, scenki sytuacyjne, elementy dramy, gry i zabawy. Ćwiczenia lekcyjne są tak zaprojektowane, by odzwierciedlały autentyczną komunikację. Lekcje pulsują życiem, praktycznymi przykładami codziennych zastosowań języka, sytuacjami w których nieodzowne stają się konkretne słowa i zwroty, stosowane bez zbędnego namysłu. Zadaniem nauczyciela jest przekonać, że używanie języka obcego leży w zakresie praktycznych możliwości każdego ucznia. Duży nacisk kładzie się na funkcjonalność języka i znajomość kultury danego kraju, czyli wykorzystywanie danej struktury w praktyce, na to co wypada, a co nie i w jakim kontekście.