Językowe wyzwanie – Dzień X

Przed nami 10 dzień wyzwania językowego!  Dzisiaj skupimy się na temacie jedzenia.

Jeśli dane słówko lub wyrażenie będzie niejasne polecamy sprawdzić w słowniku: https://www.diki.pl/.

Zadanie możecie zrobić na dowolnej kartce (z bloku lub z zeszytu) Następnie przesyłacie skan zadania na e-maila: lektor@professionalenglish.com.p.
Lub dostarczacie po feriach zimowych swojemu lektorowi.

Prosimy o wybranie odpowiedniego poziomu języka (z lewej strony) i odpowiedzenie na zadania. Uwaga poziom języka ucznia odpowiada poziomowi książki BIG ENGLISH w naszej szkole językowej.

Proszę również zwrócić uwagę na to by każda przesyłana strona była podpisana.

Dziękujemy i życzymy powodzenia!

Poziom Starter

Dzisiaj rozszerzamy temat jedzenia.

Dla dzieci z poziomu STARTER i poziomu I polecamy czytaną wersję sympatycznej książki o bardzo głodnej gąsienicy:

Posłuchajcie minimum dwa razy jak Ms. Linda czyta bajkę (aby wyłapać jak najwięcej szczegółów). W związku z tą bajką macie dwa zadania:

  1. Stwórz głodną gąsienicę! Możecie do tego celu wykorzystać plastelinę,  nakrętki po napojach, rolki po papierze toaletowym etc. Poniżej wklejamy kilka inspiracji.
  2. Narysuj co w każdym dniu jadła gąsienica. Dzieci z poziomu I dodatkowo muszą podpisać rysunki:)

blank

Dodatkowo aby utrwalić słownictwo związane z jedzeniem polecamy piosenki:

Zachęcamy też do obejrzenia krótkiego filmiku Steve and Maggie

Karty pracy do pobrania:

Dzień 10 – Poziom starter – Karta pracy

Poziom Pierwszy

Dzisiaj rozszerzamy temat jedzenia.

Dla dzieci z poziomu poziomu I polecamy czytaną wersję sympatycznej książki o bardzo głodnej gąsienicy:

Posłuchajcie minimum dwa razy jak Ms. Linda czyta bajkę (aby wyłapać jak najwięcej szczegółów). W związku z tą bajką macie dwa zadania:

  1. Stwórz głodną gąsienicę! Możecie do tego celu wykorzystać plastelinę,  nakrętki po napojach, rolki po papierze toaletowym etc. Poniżej wklejamy kilka inspiracji.
  2. Narysuj co w każdym dniu jadła gąsienica. Dzieci z poziomu I dodatkowo muszą podpisać rysunki:)

blank

Dodatkowo aby utrwalić słownictwo związane z jedzeniem polecamy piosenki:

Zachęcamy też do obejrzenia krótkiego filmiku Steve and Maggie

Karty pracy do pobrania:

Dzień 10 – Poziom I – Karta pracy

Poziom drugi i trzeci

Uczniów z poziomu II i III zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmiku:

Waszym zadanie będzie stworzenie plakatu. Dzielicie kartkę na dwie części. Na jednej części wpisujcie słowo healthy (zdrowe), a na drugiej części  unhealthy (niezdrowe). Wokół tych słówek narysujcie lub wklejcie (np. wykorzystując gazetki ze sklepu) jedzenie, które Waszym zadaniem jest zdrowe/niezdrowe. Oczywiście podpiszcie obrazki.

Powtórkę słownictwa umożliwi prezentacja:

Oglądaj i powtarzaj, aby utrwalić wymowę.

Przygotowaliśmy dla Was karty pracy z tematu FOOD:

Dzień 10 – Poziom II i III – Karta pracy

Powodzenia:)